V novomestskej ZS na Odborárskej ulici sa žiakom venovali aj cez prázdniny. Doučovali tých, ktorí museli robiť komisionálne skúšky. Všetci, ktorí chodili na doučovanie, na skúškach koncom augusta uspeli a pokračujú v ďalšom ročníku.

Dobehnúť zameškané učivo pomáhali žiakom odborní zamestnanci a asistenti z inkluzívneho tímu, ktorí v škole pôsobia vďaka národnému projektu Prined a venovali sa práve žiakom z málo podnetného a sociálne znevýhodneného prostredia. Najväčšie problémy im robili predmety matematika a slovenský jazyk, ale aj chémia či fyzika. Dôvodov zaostávania bolo viacero. Na slabom prospechu sa podpísali nedostatočne osvojené základné poznatky z predmetov, ale na druhej strane k nevyhovujúcim školským výsledkom prispel aj ich nezáujem, nesústredenosť a nízka motivácia o učivo a vzdelávanie. U niektorých aj zanedbávanie školskej dochádzky a veľký počet vymeškaných hodín či málo podnetné domáce prostredie.

Zo šestnástich žiakov, ktorí sa nedokázali popasovať s učivom počas školského roka a museli robiť skúšky, boli na skúškach úspešní dvanásti. Traja žiaci napokon do ďalšieho ročníka nepostúpili napriek snahe školy pomôcť im zvládnuť učivo. Už počas minulého školského roka vymeškali veľký počet hodín a nemali záujem ani o doučovanie. „Dôvody ich nepostúpenia do ďalšieho ročníka bolo aj záškoláctvo a nespolupráca s inkluzívnym tímom školy a pedagógmi,“ skonštatovala školská psychologička Mária Kacaniová.

Aj napriek trojici žiakov, ktorí ako sa ľudovo hovorí, prepadli sa situácia s prospechom i dochádzkou v škole zlepšila, pretože v porovnaní s minulými školskými rokmi, podľa riaditeľa školy Jaroslava Jeřábka mávali takýchto žiakov 8 aj 12. „Tento úspech pripisujeme projektu PRINED,“ povedal riaditeľ.

Novomestskú školu navštevuje približne 30 percent žiakov zo SZP z celkového počtu 400.