Štatistika stránky

1091259
Dnes
Včera
Tento týžden
Minulý týždeň
Tento mesiac
Minulý mesiac
Spolu
103
159
793
1089496
933
5095
1091259

Tvoja IP: 100.26.176.182
Aktuálny čas: 2019-12-07 15:50:38
Meniny má : Ambróz
Zajtra : Marína

Prihlasovací formulár

Lepšie známky, správanie a neskôr aj lepšiu šancu uplatniť sa v živote by mal žiakom priniesť projekt, ktorý začala uplatňovať ako jediná škola v Trenčianskom kraji ZŠ na Odborárskej ulici v Novom Meste nad Váhom. Určený je predovšetkým pre deti z rómskej komunity a sociálne znevýhodneného prostredia.

S písmenkami sa deti začínajú zoznamovať už v nultom ročníku.

S písmenkami sa deti začínajú zoznamovať už v nultom ročníku.
Autor: Milan Kráľ, Pravda

Projekt celodennej výchovy zaviedli v novomestskej základnej škole na začiatku školského roka a už po pár mesiacoch fungovania pedagógovia hovoria o jeho veľkom prínose.

„Prejavuje sa to na prospechu žiakov, je to obrovský prínos. Vďaka projektu sme mohli prijať štyri odborné pracovníčky a dve asistentky učiteľa. Asistentky pomáhajú triednej učiteľke v nultom a prvom ročníku, odborné zamestnankyne pomáhajú riešiť rôzne problémy, máme tu deti s poruchami správania,“ hovorí Jaroslav Jeřábek, riaditeľ školy. Ako ďalej dodal, ak by sa EÚ rozhodla tento projekt predĺžiť, škola by v ňom určite chcela pokračovať aj v ďalších rokoch. Zatiaľ je projekt pripravený na jeden školský rok.

Základná škola na Odborárskej ulici má vyše 400 žiakov a asi 30 percent z nich tvoria deti zo sociálne znevýhodneného prostredia, hlavne z rómskej komunity. Niektoré nechodia pravidelne do školy, rodičia sa s nimi neučia, nedohliadajú, či majú napísané domáce úlohy. V škole to vyriešili tak, že deti zostávajú v škole aj po vyučovaní, zapájajú sa do činnosti v záujmových krúžkoch. Tých je v škole asi štyridsať s rôznym zameraním. A v nich sa žiaci nielen hrajú, ale si tu robia aj domáce úlohy a pripravujú sa na vyučovanie.

„Chodím do tried na prvý aj druhý stupeň, venujem sa žiakom, ktorí sú slabší, nestíhajú, alebo napríklad často chýbajú na vyučovaní. Venujeme sa im popoludní, dobiehame s nimi učivo, v ktorom zaostávajú. A už to vidieť aj na prospechu, chlapci teraz píšu písomky aj na jednotky, úplne inak vnímajú učiteľa,“ povedala pedagogická asistentka Veronika Kubrická.

Keď spolupracujú aj rodičia, výsledky sa dostavia rýchlejšie. Vo viacerých prípadoch však treba vychovávať aj rodičov. Pedagogickí pracovníci chodia navštevovať rodiny problémových žiakov, zisťujú napríklad, prečo vymeškávajú vyučovanie. A občas je s rodičmi ťažká spolupráca. Pri návšteve sú ústretoví, pritakajú na všetko, ale realita je neskôr úplne iná. Pedagógovia to riešia tak, že chodia na návštevy opakovane a snažia sa rodičov presvedčiť, aby spolupracovali.

Piatak Denis je jeden z tých, čo chodí na doučovanie. Tam si robí úlohy, ale učí sa napríklad aj vyrábať rôzne drobnosti, vianočné ozdoby či vecičky zo sadry. Vraví, že tento spôsob výchovy mu dosť pomohol, podarilo sa mu veľmi zlepšiť známky a teraz mu vychádza z matematiky jednotka alebo dvojka. Ďalší piatak Marek hovorí, že pani učiteľka mu na popoludňajšom krúžku pomáha so slovenčinou, s ktorou má problémy. Spolu čítajú a píšu diktáty, čo doma nerobil.

Projekt PRINED pripravilo Metodicko-pedagogické centrum ministerstva školstva a je spolufinancovaný zo zdrojov Európskej únie v celkovom objeme 15,7 milióna eur. Na Slovensku sa doň zapojilo sto základných a päťdesiat materských škôl vo všetkých krajoch okrem Bratislavského.

„Projekt je významný aj tým, že vytvoril až 650 nových pracovných pozícií, z toho 200 pedagogických asistentov a 450 odborných zamestnancov. Do tohto projektu sa mohli zapojiť základné školy, ktoré spĺňali určité kritériá, a tým bolo, že školu navštevuje minimálne 12 a maximálne 70 percent žiakov zo sociálne znevýhodneného prostredia,“ uviedla Ľuboslava Sedláková, manažérka publicity projektu PRINED.

 

 

ZDROJ : PRAVDA : Žiaci píšu domacé úlohy v školských krúžkoch 

Zverejnil : Ing. Matúš Radušovský 

Joomla Templates - by Joomlage.com